Søg i supportafdelingen

Hvad anses for at være svindel?

TripAdvisor Support -

TripAdvisors besøgende har den forventning, at siden vil give dem objektive anmeldelser og andre oplysninger. Rejsende, der gerne vil dele deres personlige oplevelser med TripAdvisors fællesskab, leverer dette indhold.

Vi forpligter os til at sikre integriteten af det indhold, vi indsamler og leverer til vores globale samfund af rejsende og virksomheder.

Ethvert forsøg på at vildlede, påvirke eller udgive sig for at være en rejsende anses for at være svindel og vil blive straffet. Dette kan omfatte, men er ikke begrænset til:

  • Forsøg fra ejere af eller agenter for ejendomme på at forbedre en virksomheds omdømme ved at:
    • skrive en anmeldelse af deres egen virksomhed eller eventuelle ejendomme, der ejes eller administreres af dem, eller som de har finansiel interesse i.
    • anvende optimeringsvirksomheder, markedsføringsorganisationer eller tredjeparter til at indsende anmeldelser.
    • udgive sig for at være en konkurrent eller en gæst.
    • tilbyde bonusser til gengæld for anmeldelser, herunder rabatter, opgraderinger eller særlig behandling.
    • bede familie og venner om at skrive positive anmeldelser.
    • indsende en anmeldelse på vegne af en gæst.
    • kopiere evalueringsskemaer og indsende dem som anmeldelser fra rejsende.
    • selektivt bede om anmeldelser (via e-mail, spørgeundersøgelser eller på andre måder) udelukkende fra gæster, der har haft en positiv oplevelse.
    • presse et medlem af TripAdvisor til at fjerne sin negative anmeldelse.
    • forbyde eller afskrække gæster fra at offentliggøre negative eller kritiske anmeldelser af deres oplevelse.
  • Forsøg på at skade konkurrenter ved at indsende en negativ anmeldelse: Ejere og agenter for ejere bør IKKE skrive anmeldelser af direkte konkurrenter, selvom de fortæller om en sand oplevelse.